Maszewo, dnia 17.08.2022 r.
Wójt Gminy Maszewo oraz Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Maszewie informują, że od dnia 17.08.2022 r. do 30.11.2022 r.
można składać wnioski o wypłatę dodatku węglowego.
W dniu 17.08.2022 r. wchodzi w życie rozporządzenie ws. wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego. Wzór wniosku znajduje się do pobrania w załączniku do niniejszej informacji.
Komu przysługuje dodatek węglowy?
Dodatek węglowy będą mogły otrzymać te gospodarstwa domowe, dla których głównym źródłem ogrzewania jest: kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe - zasilane węglem kamiennym, brykietem lub pelletem, zawierającymi co najmniej 85 proc. węgla kamiennego.
Gdzie złożyć wniosek o dodatek węglowy?
Aby otrzymać dodatek węglowy w wysokości 3 tys. zł, trzeba będzie złożyć wniosek do Ośrodka Pomocy Społecznej w Maszewie (na I piętrze Urzędu Gminy Maszewo) do 30 listopada 2022 r.
Wnioski będzie można składać osobiście, za pomocą poczty lub online (np. przez e-PUAP).
Dodatek będzie zwolniony od podatku i od możliwości zajęcia.
Ważnym warunkiem otrzymania dodatku węglowego będzie wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
WAŻNE: Jednemu gospodarstwu domowemu przysługiwać będzie jeden dodatek węglowy.